로고

창원특례시, ‘경남 글로벌 게임센터 유치’

콘텐츠 산업기반 구축 박차

이성용 기자 | 기사입력 2023/02/03 [15:26]

창원특례시, ‘경남 글로벌 게임센터 유치’

콘텐츠 산업기반 구축 박차

이성용 기자 | 입력 : 2023/02/03 [15:26]

▲ ‘경남 글로벌 게임센터’ 모습.   © 이성용 기자


[브레이크뉴스=이성용 기자] 창원특례시는 문화체육관광부에서 추진하는 지역 게임산업 기반 사업 ‘경남 글로벌 게임센터’ 유치로 게임산업 활성화에 총력을 기울이고 있다고 3일 밝혔다.

 

 ‘경남 글로벌 게임센터’가 구축되면 ▲게임개발기업 인큐베이팅 ▲콘텐츠 사업화 컨설팅 ▲게임창작 전문인력육성 ▲ 사회적 게임인식전환 교육 등 거점사업 추진으로 창원지역 내 게임기업을 견인하고, 청년인력 또한 유입할 수 있을 것으로 기대된다.

 

창원특례시의 경우, 경남콘텐츠코리아랩 등 지역 거점형 인프라 다수를 보유하고 있음은 물론 지역대학 대다수가 콘텐츠 학과를 운영하고 있어 게임산업 활성화 기반요소가 풍부하다.

 

이에 시는 경남 글로벌 게임센터를 거점으로 게임기업 및 지역대학 등과 협력하여 관련분야 인재양성 시스템을 구축하고, 콘텐츠 창작과 소비-유통을 동반 성장시킬 수 있는 생태계 기반을 다져나갈 계획이다.

 

▲ ‘경남 글로벌 게임센터’ 내부 모습.   © 이성용 기자


시는 관련조례 제정(창원시 게임산업 진흥에 관한 조례 등)을 시작으로 ‘2022년 제14회 KeG(대통령배 아마추어 e스포츠 대회) 유치’와 더불어 매년 자체적으로도 대회(창원시장배 전국 아마추어 e스포츠 대회)를 개최하여 지역 게임산업 활성화에 힘써왔다.

 

그간의 게임산업 시책 역량과 지역 내 포진해 있는 인프라 자원을 총동원하여 지역에 잠재된 게임 콘텐츠 원천을 육성하고, 이를 새로운 디지털 문화콘텐츠 산업으로 거듭날 수 있도록 초석을 다진다는 취지다.

 

정현섭 문화관광체육국장은 “올해는 게임산업 육성을 기점으로 지역 디지털 문화콘텐츠 활성화에 역량을 집중할 것”이라며 “창원시가 주도하고 있는 첨단 제조업 혁신과 디지털 문화콘텐츠 산업 간의 조화로 우리 지역산업의 원동력을 확보하겠다”고 말했다.

 

*아래는 위 기사를 '구글 번역'으로 번역한 영문 기사의 [전문]입니다. '구글번역'은 이해도 높이기를 위해 노력하고 있습니다. 영문 번역에 오류가 있을 수 있음을 전제로 합니다.

 

*The following is [the full text] of the English article translated by 'Google Translate'. 'Google Translate' is working hard to improve understanding. It is assumed that there may be errors in the English translation. 

 

Changwon Special City, ‘Attraction of Gyeongnam Global Game Center’

 

Accelerate the establishment of a foundation for the content industry

 

Changwon Special City announced on the 3rd that it is concentrating its efforts on revitalizing the game industry by attracting the ‘Gyeongnam Global Game Center’, a regional game industry-based project promoted by the Ministry of Culture, Sports and Tourism.

 

  Once the 'Gyeongnam Global Game Center' is established, it will be able to lead game companies in Changwon and attract young manpower by promoting base projects such as ▲incubating game development companies ▲consulting on commercialization of contents ▲nurturing game creative professionals ▲social game awareness conversion education It is expected that there will be

 

In the case of Changwon Special City, it has a number of regional base-type infrastructures such as Gyeongnam Contents Korea Lab, as well as most of the local universities operating content departments, so the foundation for vitalizing the game industry is abundant.

 

Accordingly, the city plans to build a system for nurturing talent in related fields in cooperation with game companies and local universities, with the Gyeongnam Global Game Center as a base, and to lay the groundwork for an ecosystem that can grow together in content creation, consumption and distribution.

 

Starting with the enactment of relevant ordinances (Changwon city game industry promotion ordinance, etc.), the city has held its own competitions (Changwon City Mayor Cup National Amateur e-Sports Competition) along with the '2022 14th KeG (President Cup Amateur e-Sports Competition)' ) has been held to promote the local game industry.

 

The purpose is to nurture potential game content sources in the region by mobilizing all of the game industry policy capabilities and infrastructure resources in the region, and to lay the groundwork for it to be reborn as a new digital cultural content industry.

 

Jung Hyeon-seop, Director of Culture, Tourism and Sports, said, “This year, we will focus on revitalizing local digital cultural contents starting from fostering the game industry.” I will secure it,” he said.

제보는 breakgn@naver.com
  • 도배방지 이미지

광고
광고
광고
광고
광고
광고
광고